Tuesday, 31 August 2010

~kena 'cekup' di malam MERDEKA..~



sebelum masuk topik macam yang tertera pada tajuk, mari kita sembang2 benda yang ringan2 dulu ok? bukan buat ringan2 tau. hep! jangan fikir yang bukan2. hehe. sebenarnye benda ni aku perasan tengah hari tadi lagi. tapi tak sempat nak update sebab nak kuar p shopping barang dapur dengan mak. blogspot dah upgrade la weh. dah boleh tengok statistik. kalau malas nak check statistik kat nuffnang, tengok je kat blogspot ni ha. wahaha. tak caye ke? ni buktinye. betul tak aku cakap? kui3.


*dekat Papan Pemuka*



*page Statistik yang baru*


haa. dari masa ke masa blogspot dah makin upgrade eh? bagus betul. tapi kerja aku buat website untuk organisasi aku tak upgrade2 lagi pun. hahaha. gelak2. kang bos tanya baru muke biru pucat. huhu.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


ok. lupakan sekejap hal kerja. meh kite cakap pasal isu semasa. tadi aku tengok berita ada laporan mengatakan seramai 22 pasangan kekasih dicekup pada malam merdeka semalam kat selangor. area mana tak perasan pulak. tu baru kat selangor. kat negeri2 lain ntah berapa ramai lagi la yang kena cekup kan.


kat penang ni pun ade jugak buat operasi malam semalam. sahabat baik aku (lelaki) ade jugak ajak join. tapi aku tak berpeluang nak pergi. bukan tak berminat. masalahnye aku bukan jenis keluar malam. plus mak aku konfom tak izinkan aku pergi kuar tengah2 malam buta balik pagi buta. jadi aku haruslah patuh cakap mak aku kan? operasi tu lebih afdal lelaki yang handle. perempuan ni tak manis merayau malam2 buta. betul tak?


pelik betul aku dengan mereka2 yang konon2 nak pergi sambut merdeka sama2 tu. maksud aku pasangan kekasih ni la. what for? perlu ke pergi sambut sama2? untuk ape? nak bilang percikan bunga api ke? ke nak amik peluang untuk bermesra-mesra. kalau tak terkantoi mungkin terselamat. kalau terkantoi kena cekup memang selamat la sangat kan. hmm. rosak anak2 muda sekarang. tak betul2 menghayati erti kemerdekaan.


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


seumur hidup aku tak pernah lagi aku pergi countdown merdeka kat mane2. tengok bunga api ke tengok konsert ke. serius tak tipu. lantak la korang nak cakap aku kuno dan tak moden sekali pun. sebab bagi aku tak perlu semua tu. cukup aku sambut kat rumah je. countdown dalam tv. haha. kemudian berdoa semoga Malaysia kekal aman dan kedaulatan negara terus terpelihara. itu dah cukup.


bukan masa belajar dulu kawan2 tak pernah ajak aku pergi turun bandar countdown dan tengok konsert malam merdeka. memang ada. cuma aku langsung tak berminat dan aku tak pernah terpengaruh dengan ajakan kawan2 aku tu. biarlah mereka pergi dan enjoy. aku senang duduk di bilik hostel dan tidur walaupun keesokan hari takde kelas. hehe. macam takde semangat kemerdekaan dalam diri je kan? salah tu anggapan korang. jangan anggap aku tak pergi countdown tu aku takde semangat kemerdekaan dalam diri tau. ada cuma tidak terserlah mungkin. hehe.


kadang2 aku rasa macam membazir je buat sambutan2 tu. konsert la bunga api la. macam tak perlu je. tapi, kalau tak buat orang2 kita mesti tak peduli langsung tarikh bersejarah tu agaknya. hmm. memang dah jadi kewajipan rasanye. takpe la. asalkan dengan buat sambutan tu masih wujud rasa cintakan negara dalam diri orang kita. masih berbangga dan bersyukur dengan kemerdekaan yang telah dikecapi. mudah-mudahan.


harap-harap berkurangan la jumlah tangkapan pasangan kekasih yang kena cekup pada malam merdeka tahun ni. supaya tahun depan takde la kecoh-kecoh kes pembuangan bayi lagi walaupun mungkin ada yang terlepas. hmm. ok la. dah lewat. aku beransur tidur dulu. esok mahu bekerja. awal pagi mahu bangun sahur lagi. selamat malam semua.


bisik2:: merdekakanlah diri kita dahulu..renung2kan..


Suka baca entri ni? LIKE sikit. Mekaseh! (^_^)

6 LOVE NOTES

  1. Itulah sikap suatu bangsa yang kononnya sudah merdeka walhal di minda mereka masih di jajah...

    Salam berkunjung...

    http://cikgu-murid.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. erm...anak2 muda tak merdeka lagi...syukur la cik sha x terpengaruh..memang xde pekdah pun kalau ikut celebrate..padahal alasan aje tu..dorg nak bermesra2

    ReplyDelete
  3. thn nie akak sambut merdeka dalam mimpi...hehe...smaa lah kite sha...xpnah smbut merdeka kat memana pun...just duk kat umah je...

    ReplyDelete
  4. cikgu nizam::
    terima kasih sudi bertandang ke teratak buruk saye ni..hehe..

    hmm..itulah die bangsa Melayu..sedih dengan situasi macam ni..T_T



    Eryati::
    alhamdulillah..berharap sempga iman dlm diri ni masih kuat utk tepis semua godaan yang tak berfaedah mcm tu..



    kak Zura::
    buang masa je kan kak perggi tempat2 macam tu..bagi sha langsung tak bagi ape2 faedah pun..maksiat je semua tu..

    ReplyDelete
  5. tak yah la kuar2 malam2 nih...tak best pun...huhuhuhuh

    ReplyDelete

Membebel dengan penuh hemah. Terima kasih!






 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com