Dettol ProFresh | Gel Mandian Pilihan Utama Kami Sekeluarga

Assalamualaikum. Hai!


Kat rumah mertua ni kan, masing-masing ada favourite sendiri untuk sabun mandian tau. Jadi ada bermacam jenis dan jenama mandian la yang berkampung dalam bilik mandi tu. Tapi, macam mana sekalipun si Dettol selalu mengungguli carta. Setiap kali habis je confirm kena topup yang baru. Sebab tu kegemaran mertua CikSha dan anak CikSha si abang Adan tu.


Sebelum ni kami dah cuba mandian Dettol ProFresh yang warna hijau tu. Best. CikSha suka bauan segar timun nya. Wangi sangat. Yang penting sekali tak melekit tau. Dettol dah upgrade formulasi mandian nya supaya pengguna takda rasa melekit macam sabun tertinggal walaupun dah bilas. Ini paling CikSha suka sangat.





Baru-baru ni CikSha berpeluang mencuba dua lagi mandian Dettol ProFresh yang warna biru(Cool) dan kuning(Fresh). In love jugak dengan bauan segar daun pudina dan lemon nya. Eh, pendek kata bauan sabun mandian Dettol ProFresh ni CikSha suka la. Memang terasa kesegarannya. Tambah bila mandi pakai dia. Nyaman gilaaaaa. Korang yang tak pernah cuba mandian Dettol ni boleh cuba tau. CikSha confirm korang akan jatuh cinta jugak.





APA YANG BEST NYA SABUN MANDIAN DETTOL PROFRESH NI?

Kalau nak tahu, Dettol ProFresh ni dirumuskan khas untuk bagi 'perlindungan daripada bau badan selama 12 jam'. Tujuan nya nak bagi kita rasa segar sepanjang hari. Maklum la kan cuaca kat bumi bertuah Malaysia ni tak menentu kejap panas kejap lembap.

Rumusannya pun dah ditambah baik. Tak melekit serta bebas paraben dan triclocarban.

Ada 4 pilihan yang pastinya tak mengecewakan. Dettol ProFresh hijau dengan kesegaran timun untuk effect Lasting Fresh. Dettol ProFresh biru dengan kesegaran daun pudina untuk effect Cool. Dettol ProFresh kuning dengan kesegaran lemon untuk effect Fresh dan Dettol ProFresh oren dengan buah limau untuk effect Re-energize.


Rangkaian sabun mandian Dettol ProFresh


APA KATA PAKAR TENTANG PRODUK DETTOL?


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologimenjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.

Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.


Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi


“Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.

Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.



INFO MENARIK TENTANG PRODUK DETTOL

Dettol melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya iaitu Dettol ProFresh untuk perlindungan bau dan ProSkin untuk perlindungan kulit.

34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+ Sabun Buku + Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber: Kantar Worldpanel Malaysia

Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No.1 di dunia berdasarkan berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit.

Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.


Bagus kan pihak Dettol ni. Selalu upgrade untuk hasilkan yang terbaik untuk kita. Harga pun affordable. Sangat memahami perasaan terutamanya mak-mak yang selalu risau pasal kuman yang ada merata ni. Kesimpulannya, jom la kita dapatkan produk Dettol sekarang! Hihi.


Bisik-bisik :: Dulu CikSha jadi ibu paranoid. Sekarang dah tukar ibu Dettol tau sebab ada sabun mandi yang best ni la. Hihi.

4 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. suka. mek suka yang warna biru. rasa segar dan rasa bebas kuman bila pakai dettol

    BalasPadam
  2. Best dettol..wangi ja bau dia..
    done follow sha..klu sidi follow back kak naa..www.iradzahir.com..

    BalasPadam
  3. Nampak lagi fresh packaging dettol yg skrg. Dengan dettol boleh kekal bersih dan segar kan.

    BalasPadam
  4. Ekin pun suka guna dettol hihihi

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan