Terpikat dengan Serum Dr. Beau Sejak Guna Kali Pertama

Assalamualaikum. Hai!


Hari ni CikSha nak kongsi info dan cerita pengalaman diri sendiri setelah menjadi salah seorang pengguna Dr. Beau. Sebenarnya, dah agak lama CikSha berhenti pakai serum wajah ni. Biasa la kan. Spesis pompuan paling simple di donia ni cemgitu la. Gila pemalas tapi nak cantik. Tahun lepas pernah la pakai. Lepas tu, ada terbaca seller pencuci muka yang cakap serum wajah bukan penting sangat pun. Macam terkedu la jugak.

 
Membongak katanya kalau pakai serum kulit boleh cantik. Ajaran sesat dalam kitab penjagaan wajah. Kena jaga rutin skincare je. Itu yang paling penting dan dah cukup. Tak payah serum-serum. Memula ada la rasa konpius timbul. Tapi dah kita ni pulak spesis simple je. Okay kan je la apa yang di'nasihat'kan tu. Malas nak berbalah.
 
 
Entah lah. Maklum la kita ni bukan 'pakar' bab jaga kulit muka ni. Asalkan dapat buat rutin cuci muka, sapu toner, tempek pelembab dah okay dah rasa. Rasa diri ni macam perempuan sejati jugak bila ada buat rutin tu. Hihi. Simple pun bukan bermaksud sampai abaikan penjagaan kulit muka tau. CikSha pun nak gojes jugak. Perempuan mana la taknak kulit lawa kan? Pelik sangat tu. 
 
 
Disebabkan itu jugalah CikSha mula buka minda dan hati semula nak tambah pemakaian serum dalam rutin penjagaan kulit. Akhirnya Dr.Beau berjaya bertakhta kerana ia memang dah berjaya pikat hati CikSha sejak kali pertama cuba guna.


Suka sangat dengan Serum Dr.Beau ni ❤️


Betul Ke Pakai Serum Tak Penting?


Sebenarnya, pemakaian serum ni ikut masalah kulit wajah kita juga. Tak salah pun nak tambah dalam rutin penjagaan kulit wajah. Sepatutnya seller pencuci muka tu kena bagi maklumat yang tepat. Jangan sebab nak bagi laku pencuci muka dia ja, terus cakap serum tak penting. Nasib la CikSha ni spesis kalau dah tertanya-tanya betul ke tak mesti nak cari maklumat sendiri jugak.


Nak tahu tak, serum pun penting juga tau untuk penjagaan kulit wajah. Ada peranan yang tersendiri. Sebab serum dapat membantu dalam proses membaiki sel kulit muka yang bermasalah dari luar sehingga ke dalam. Tapi cara penggunaan tu la yang kena betul. Baru serum yang dipakai dapat bertindak dengan lebih berkesan. 


Cara Pakai Serum Yang Betul


Nak pakai serum pun ada cara ke? Ehhh, mestilah ada. Yang penting sekali, kena pastikan rutin penjagaan kulit wajah tu lengkap. Paling cikai pun 3 basic : pencuci, toner dan juga pelembab. Haa, dah lengkap yang basic boleh la add on serum sebagai vitamin kulit tambahan. Baru kulit cantik meletops kebabom. Gittew.
 
 
Tapi nak pakai pun kena ikut langkah yang betul tau. Ni CikSha kongsikan langkah yang betul untuk pemakaian serum wajah :
1. Cuci muka bersih-bersih
2. Jangan lupa apply toner dulu
3. Tunggu dalam beberapa minit supaya toner tu dah terserap dalam kulit. Kemudian, baru boleh apply serum
4. Dah siap apply serum dan urut-urut muka dengan serum sampai dah serap, pakailah pelembab
5. Cing cing kulit sihat berseri..gittew..😝 


Langkah kat atas ni paling basic yang CikSha duk amalkan. Memang sesuai sangat dengan orang pemalas a.k.a simple macam CikSha tapi nak jugak kulit sihat berseri. Hihi. Seminggu sekali jangan la lupa scrub muka jugak tau.




Testimoni Review Pengalaman Sendiri : Sebab Mengapa Terpikat Giler Dengan Serum Dr.Beau


Haaa..kalau nak tau, sekarang ni CikSha duk bermanja dengan serum Dr. Beau. Dah hampir sebulan jugak la pakai. Memang best sangat! Kenapa CikSha boleh terpikat giler tahap jatuh cinta teruk, di sini CikSha kongsikan sebab musababnya satu persatu.
 
 

#1: Tak Melekit Langsung!

Walaupun serum ni berasaskan minyak, tapi langsung tak melekit tau. Teksturnya macam ringan dan cepat meresap ke dalam kulit. 

#2: Datang Dalam Bentuk Kapsul

Yang paling menarik, serum Dr.Beau ni berbentuk kapsul gel. Pada pandangan CikSha , ini salah satu keistimewaan serum ni. Terjamin kebersihan serum. Dan kuantiti yang patut digunakan setiap kali penggunaan pun ngam-ngam dengan satu kapsul. Boleh pakai untuk 2 kali pulak tu satu kapsul kalau nak jimat. Awesome!

 


Dah tak gelap sangat dah parut yang kat bawah mata dengan pipi belah kanan ku itu penangan sagat jalan masa jatuh motor Oktober 2020. Dah makin pudar uiii. Suka sangat!


#3: Serum Dr.Beau Selamat Untuk Ibu Hamil Macam CikSha


Selamat digunakan ibu mengandung dan ibu yang menyusukan anak. Yang ni paling penting sekali tau. Ibu mengandung dan menyusu pun nak jugak cantik-cantik. Tu yang Ciksha terpikat tu. Maklum la, tengah memboyot ni kan. Tapi nak jugak kulit lawa. Hihi.
 
 

#4: Sesuai Untuk Kulit CikSha Yang Sensitif

 
Oh. Lagi satu CikSha terlupa. Yang buat CikSha terpikat dengan serum Dr Beau ni jugak sebab sangat sesuai dengan CikSha yang kulit sensitif ni. Kulit muka makin lembap. Parut eksiden jatuh motor yang kat pipi pun dah makin pudar. 
 
 

#5: Bantu Atasi Kesan Alahan Pada Kulit Ketika Mengandung

 
Bila pakai satu kapsul ni, ada lebihan minyak lepas sapu pada wajah di telapak tangan (sebelum ia serap sepenuhnya). Jadi lebihan ni, CikSha cepat-cepat terus sapu kat kaki CikSha yang ada alahan sebab mengandung. Bahagian kaki yang alahan ni kelihatan macam eczema tapi bukan, biasalah orang mengandung ni paham-pahamlah kan.
 
Apa yang membuatkan CikSha terkejut, berkat rajin sapu lebihan serum lepas tempek pada wajah kat kaki, alhamdulillah sekarang dah makin elok dah. Suka sangat! Macam mana la tak terpikat. Tak payah dah CikSha nak susah hati dengan cari ubat itu ini. Asbab guna Serum Dr.Beau, benar-benar dapat bantu CikSha untuk dapat kulit yang lebih sihat ketika hamil tanpa sebarang kesan alahan yang sepatutnya.


Info Menarik Tentang Serum Dr.Beau Yang Patut Diketahui

Siapakah Pengeluar Untuk Produk Dr.Beau Ini?

Untuk pengetahuan semua, serum Dr.Beau ini dikeluarkan oleh syarikat Tejja Herbs, sebuah syarikat bumiputera yang aktif menghasilkan produk menggunakan bahan semulajadi. Syarikat Tejja Herbs adalah syarikat berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan nombor pendaftaran 002215435-D. Segala produk dari syarikat ini dijamin keasliannya 100%.


Untuk Serum Dr.Beau ini, ia juga telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk diedarkan dengan nombor siri KKM: NOT170502921K. InsyaAllah selamat digunakan.


Kandungan Bahan Serum Dr.Beau Dari Bahan Yang Terpilih

 

Ini adalah kandungan utama di dalam Serum Dr.Beau yang kaya denganVitamin E yang mana memang sangat bagus untuk merawat kulit.
 
Rosehip Oil - melembutkan, melembabkan dan menjaga kesihatan kulit.

Argan Oil -  sesuai untuk semua jenis kulit akan mengawal lebihan minyak pada kulit dan bagus untuk kulit kering.

Almond Oil - merawat set kulit mati dan menghilangkan kedut pada kulit muka.

Apricot Kernel Oil -  tekstur ringan dan menyerap dengan cepat berfungsi sebagai pelembap yang baik terutamanya untuk kulit yang sensitif. Ianya kaya dengan vitamin A, C dan E yang melindungi kulit daripada tanda-tanda penuaan dan kerosakan daripada matahari.

Wheat Germ Oil -  salah satu sumber terkaya vitamin E, A dan D, protein dan mineral.

Evening Primrose Oil - mengandungi asid lemak Omega-3 yang sangat bagus untuk kulit sensitif dan ianya memastikan kulit sentiasa segar dan selesa.



Manfaat Serum Dr.Beau Yang Sangat Banyak dan Bagus Untuk Kulit

Antara manfaat Serum Dr.Beau adalah :
  • Menjadikan kulit lebih lembut dan anjal.
  • Mengekalkan kelembapan pada kulit.
  • Melambatkan proses penuaan.
  • Merawat masalah kulit berjerawat dan berjeragat.
  • Memudarkan parut jerawat.
  • Mencerahkan kulit.
  • Merawat masalah kulit kusam dan tona tidak sekata.



Ramai Beri Testimoni Positif Selepas Jadi Pengguna Serum Dr.Beau


Meh CikSha kongsikan testimoni dari pengguna lain pulak. Mana la tahu kot tak percaya feedback dari CikSha sendiri kat atas tu. Ramai tau artis-artis yang guna serum ni. Rakyat marhaen macam kita-kita pun tak terkecuali. Produk bagus dan berkesan, confirm la jadi pilihan ramai kan?



Antara barisan artis yang jadi pengguna Serum Dr.Beau






 
 
 

Untuk lebih banyak tesstimoni pengguna, korang boleh la follow media sosial Dr.Beau. Kat sana boleh tengok pelbagai testimoni berjaya yang telah dikongsikan oleh para pengguna Serum Dr.Beau yang dah terpikat dengan keberkesanan serum yang awesome ni. 



Benar-Benar Terpikat Dengan Serum Dr.Beau Sejak Guna Kali Pertama


Kesimpulannya, CikSha memang suka sangat pakai Serum Dr Beau. Kena kekal bercinta la dengan serum ni. Korang pun kalau tak pernah lagi tempek sebarang serum kat muka, CikSha syorkan sangat cuba Serum Dr Beau. Confirm tak menyesal.


Untuk info lanjut korang boleh layari media sosial Dr Beau seperti di bawah ni:
Website : https://tejjaherbs.com/
 
 

Bisik-bisik :: Tengah ada promosi tau sekarang. Cepat pergi terjah laman sosial Dr Beau! Kalau korang berminat nak cari income pun boleh. Team Tejja Herbs sangat mengalu-alukan sesiapa saja yang berminat untuk jadi pengedar Serum Dr.Beau tanpa sebarang modal.

5 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. Ramai artis pakai serum Dr.Beau ni ye. Berkesan nampaknya tu

    BalasPadam
  2. Wow macam nak try la serum ni

    BalasPadam
  3. wahhhh produk bumiputeraaa. bagus nieeee

    BalasPadam
  4. kak, kita memang da aim da serum ni kak..malam tadi tertengok shopee live sorang seller yang jual produk ni..kita simpan dulu dalam cart, nanti ada duit lebih baru checkout..bila akak cakap sesuai untuk kulit sensitif, lagi la kita nak beli!!

    BalasPadam
  5. Saya pi buat facial akhir tahun lepas, bila kena consult baru tau semua benda yang kita pakai kat muka tu penting. Cleaner buang dirt, toner kecikkan pores, moisturiser lock air/kelembapan dalam muka, serum rawat sel muka dari dalam. Balik rumah terus apply 4 rutin ni. Plus satu lagi eye krim pun penting jugak nak elak mata panda.

    Btw pernah guna jugak Dr Beau, memang best!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan