Alur Galley Suites | Homestay Paling Cun di Pantai Penarik Terengganu Dengan Pakej Sewaan Yang Menarik

Assalamalaikum. Hai!


Tempoh hari, CikSha berpeluang bawa anak-anak dan suami cuti-cuti Malaysia dengan 2 lagi keluarga blogger Team BPT ke Pantai Penarik, Setiu Terengganu. Bercuti sambil bekerja gitu. Yang best tu boleh bawak famili. Biasa la tu. Spesis family type ni, memang kalau boleh nak usung anak dengan laki ke mana-mana je. Hihi.


Jadinya, bila dah 'kerja' bawak famili ni kena la ada tempat nak stay kan? Alhamdulillah, kami dapat stay kat satu homestay yang cantik dan strategik kat Kampung Mangkuk. ALUR GALLEY SUITES.



Alur Galley Suites | Homestay Paling Cun di Pantai Penarik Terengganu


Memang berbaloi amat la stay kat homestay ni. Dekat dengan jalan besar tapi jauh dari bunyi bising. Sangat privasi, rasa macam duduk 'hotel mewah' padahal homestay. Hiasan dalaman pun cozy. Best. Memang selesa amat!


Kemudahan yang ada di homestay Alur Galley Suites ni pun sangat lengkap. Siap boleh masak-masak tu yang syok. Jimat belanja. Dapur nya lengkap dengan peralatan memasak. Malam pertama kami stay situ, sempat lagi masak untuk makan malam sebelum gerak pi aktiviti pertama naik cruise tengok kelip-kelip sepanjang Sungai Penarik.




Yang paling menarik kat homestay ni, ada private pool. Anak-anak dengan bapaknye la paling seronok. Tak menyempat-nyempat nak terjun kolam. Kalau boleh memalam buta pun nak berendam dalam tu. Sabo je la. Hihi.


Alur Galley Suites ni ada 2 unit homestay berkembar tau sebenarnya. Jadi kalau mai holiday dengan segerombolan anak beranak, boleh la sewa dua-dua sekali. Macam kami hari tu, 3 keluarga stay satu homestay. Setiap keluarga dapat stay satu bilik sebab ada 3 bilik. Jangan risau, muat punya sebab bilik kat homestay ni besar dan luas. Bilik mandi pun dah macam bilik bujang bak kata encik CH, boipren CikSha tu. Tapi kalau rasa tak muat, nak tidur kat ruang tamu pun boleh.


Ruang parking pun luas. Boleh masuk 10 biji kereta tau. Kat luar tu siap ada tempat untuk buat barbeque lagi. Haaaa, best kan?


Pakej Sewaan Yang Menarik dan Berbaloi di Alur Galley Suites


Kalau nak tahu, Alur Galley Suites ada menawarkan penginapan tanpa pakej dan penginapan beserta pakej dengan harga yang sangat berpatutan. Serius cakap, memang berbaloi sangat.


Penginapan tanpa pakej ni sesuai untuk yang nak spend masa di sekitar kawasan Kampung Mangkuk macam nak lepak-lepak tepi Pantai Penarik atau nak buat aktiviti family day je ke berkumpul ramai-ramai makan barbeque sambil buat aktiviti lain kat laman luar homestay tu. Boleh sewa 2 hari 1 malam.


Harga sewaan penginapan tanpa pakej di Alur Galley Suites :
  • Weekday : RM420
  • Weekend : RM450
  • Peak Season : RM480



Penginapan beserta pakej pula, ada 2 pakej menarik yang Alur Galley Suites tawarkan. Dalam pakej ni termasuk dengan aktiviti Day Trip ke Pulau Redang atau Pulau Perhentian. Menarik kan? Boleh pilih nak pakej 3 hari 2 malam @ 2 hari 1 malam.


Pakej 3 hari 2 malam
  • RM260/seorang dewasa , RM220/seorang kanak-kanak (4-11 tahun)
  • Minimum 10 orang
  • Aktiviti dalam pakej :
Hari pertama :
  • Lepas check in boleh pergi lunch di Mr. Celup Tepung Station yang menawarkan 10% diskaun untuk yang menginap di Alur Galley Suites.
  • Naik bot/cruise menelusuri Sungai Penarik untuk 'melawat' habitat kelip-kelip pada jam 8 malam.
 Hari kedua :
  • Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian. Berkumpul di Jeti pada jam 9 pagi. Pakej ni termasuk aktiviti snorkling di 5 checkpoint dan makan tengahari. Peralatan snorkling dan jaket keselamatan turut disediakan.
  • Malam nya, boleh buat aktiviti barbeque.
Hari ketiga :
  • Mandi kat private pool puas-puas sebelum checkout. Rugi ooo kalau tak mandi. Hihi.

Trip naik cruise pi tengok kelip-kelip


Pakej 2 hari 1 malam
  • RM165/seorang dewasa , RM125/seorang kanak-kanak (4-11 tahun)
  • Minimum 10 orang
  • Aktiviti dalam pakej :
Hari pertama :
  • Sebelum check in, pergi Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian. Berkumpul di Jeti pada jam 9 pagi. Pakej ni termasuk aktiviti snorkling di 5 checkpoint dan makan tengahari. Peralatan snorkling dan jaket keselamatan turut disediakan.
  • Malam nya, pergi dinner di Mr. Celup Tepung Station yang menawarkan 10% diskaun untuk yang menginap di Alur Galley Suites @ boleh naik bot/cruise menelusuri Sungai Penarik untuk 'melawat' habitat kelip-kelip pada jam 8 malam dengan bayaran tambahan RM35/dewasa , RM25/kanak-kanak (tak termasuk dalam harga pakej penginapan) @ boleh buat aktiviti barbeque.
 Hari kedua :
  • Mandi kat private pool puas-puas sebelum checkout la apa lagi. Hihi.

* NOTA TAMBAHAN : 
- Untuk aktiviti barbeque, nak sediakan sendiri bahan boleh, nak pihak Alur Galley Suites sediakan pun boleh dengan cas yang berpatutan. Harga tempahan ialah RM20/pax (ayam,ikan,sosej) atau RM40/pax (ayam,ikan,sosej,udang,sotong). Kelengkapan memanggang dah disediakan percuma kat tepi rumah.

- Untuk pakej makan di Mr. Celup Tepung Station, jangan lupa bawa kad yang ada pada kunci homestay tu tau untuk dapatkan diskaun 10% masa pergi makan.

Tempat Menarik Berdekatan Alur Galley Suites Untuk Kaki Pancing



Haaaa, yang kaki pancing mesti suka gila. Dekat dengan homestay ni, jalan kaki sikit je kat depan boleh sampai kat port memancing. Boleh sewa bot nak pi memancing kat sepanjang Sungai Penarik tu. Ambik sewa penginapan di Alur Galley Suites tanpa pakej. Kawtim la 10-15 orang boleh bahagi harga sewa sorang sikit. Satu bilik boleh kongsi 5 orang gitu. Best ke tak best? Opkoz la best.



Cara Buat Tempahan


Menarik kan kalau menginap kat Alur Galley Suites ni? Mahu nye tak menarik. Boleh sewa tanpa pakej untuk rancangan aktiviti sendiri. Boleh juga sewa dengan ambil pakej Day Trip ke Pulau Redang / Pulau Perhentian dengan harga yang super jimat. Mana nak dapat?


Jadi kalau nak alami percutian yang seronok gila dengan penginapan kat homestay ala hotel 5 star, boleh contact owner Alur Galley Suites seperti dalam gambar kat bawah ni ok!


Owner Alur Galley Suites : PN. NORLEY 019-398 7875



CikSha pun enjoy gila masa cuti-cuti Malaysia stay kat Alur Galley Suites ni. Happy dapat tengok wajah anak-anak dan suami yang enjoy 'percutian' kami ni. Seronok jugak sebab dapat spend masa dan eratkan hubungan silaturahim dengan 2 lagi blogger dari team BPT, Kak Awa dan Rini.


Yang paling best tu, dapat layanan first class dari pergi Pulau Redang, makan kat Mr. Celup Tepung Station, trip pi tengok kelip-kelip. Memang percutian yang takkan dilupakan la. InsyaAllah, ada rezeki nanti nak repeat lagi. Nanti next entry CikSha kongsi cerita pasal makan kat Mr. Celup Tepung Station dan trip ke Pulau Redang. Stay tune!


Bisik-bisik :: Next kita aim Day Trip ke Pulau Perhentian pulak.

2 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan