Tuesday, 2 March 2010

~Cita-cita aku masa bebudak~

salam kawan2 blogger cik sha yang dikasihi semua..

kali ni cik sha nak mengimbau kenangan zaman budak2 hingusan dulu..hak3..masa kecik2 dulu..cik sha ni memang dikategorikan budak pemalu yang buas..betul..tapi yang buas nye masa kat umah je..cik sha ni suka buli adik kat umah..balas dendam sebab tak leh balas balik kalau kawan2 buli cik sha kat sekolah..sebab kat sekolah cik sha ni pemalu orangnye..malu2 miow gitu..bercakap pun suara konpom tak dengar..halus je..hok3..


ok..back to the topic..masa bebudak dulu..cik sha ni cita-cita nye suke sangat bertukar2..tak tetap pendirian betul..kui3..sebab masa tu otak kan masih fresh lagi..bukan tahu pun cita-cita tu ape..main hentam je isi buku rekod yang cikgu kasi setiap awal sesi persekolahan..cikgu cakap cita-cita tu adalah pekerjaan..masa tu cik sha bukan faham pun pekerjaan tu ape..baru darjah satu..nerd2 lagi..bila cikgu bagi contoh cita-cita tu..cik sha tanpa tahu ape2 maksud di sebalik kerjaya tu pun main hentam je la tulis..hak3..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

ni antara cita-cita yang paling glamer cik sha dok isi dari darjah satu sampai la darjah enam dalam buku rekod..hoho..meh layan satu-satu..



*cikgu*

dari darjah satu sampai darjah enam yang ni wajib ada dalam buku rekod tu..hoho..kenapa cik sha pilih cikgu??cik sha pun tak pasti..kui3..mungkin sebab terdedah dengan cikgu2 cik sha kot..dah bila bagi contoh pun cikgu cakap yang cikgu tu adalah cita-cita..cik sha pun hentam je la..kui3..tapi sekarang cik sha tak jadi pun cikgu..bukan la takde minat..tapi kurang kot..cik sha takot nak ngajar budak2 sekarang ni..semua terlebih hyper-active..kang tak pasal2 cik sha jadi mangsa buli anak2 murid sendiri..hoho..cukup la cik sha jadi cikgu tuisyen je..tu pun dah pening..macam2 perangai..hik3..



*ustazah*

huk2...tersedak tetibe..kui3..ni pun tersenarai gak dalam list cita-cita cik sha masa bebudak..ape beza ustazah dengan cikgu??bukan sama je ke maksudnye..memang la sama..tapi ustazah ni lebih ke arah islamik..mengajar tentang agama..camne cik sha leh terdetik nak jadi ustazah??sebab cik sha suke sangat dengan sorang ustazah yang ajar kelas cik sha masa darjah 3 dulu..ustazah tu cantik..lembut je bile ngajar..cik sha memang adore sangat2 dengan ustazah tu..

sebab ustazah tu la cik sha mula minat nak pakai tudung start darjah 3..terus tinggal baju skirt2 tu..nak pakai baju kurung dengan tudung..hehe..sebab ustazah tu jugak cik sha mula pandai solat dengan betul..mak ayah cik sha dulu tak berapa bijak sangat pasal agama..sebab arwah abah cik sha mualaf..cik sha belajar semua dari sekolah dengan sekolah agama rakyat..

tapi alhamdulillah..berkat arwah abah dengan mak antar cik sha p sekolah agama rakyat dari kecik la cik sha tahu pasal agama walaupun takde la expert..dan sebab cita-cita cik sha ni la cik sha pernah jadi 'bahan' gurauan oleh adik cik sha..bile cik sha nak buli die mesti die ungkit pasal cita-cita cik sha ni..nanti mula cik sha jadi malu sendiri..terus terbantut hasrat jahat nak membuli tuh..huhu...


*polis*


hak2..ni sebab terpengaruh dengan arwah abah cik sha le..die bekas anggota polis gak..tapi polis hutan le..dulu2 panggil polis hutan..sekarang panggil pasukan gerakan am (PGA)..ceh2..ade hati tu nak jadi polis cik sha ni..tolonglah..tapi cita-cita ni jap je..pas selalu dengar polis mati kena tembak..terus cik sha tak suke cita-cita yang satu ni..hoho..



*peguam*


walaweh..nak jadi peguam konon cik sha ni..hak3..yang satu ni cik sha pun tak tahu la ape sebab musabab boleh tersenarai..kui3..seingat cik sha, yang ni cik sha tiru kawan cik sha kot..masa tu kami pun tak tahu peguam tu kerjanye camne..yang kami tahu kerja tolong orang dalam mahkamah..tu je..hahaha..


*jururawat*


yang ni sebab cik sha suka tengok uniform depa yang kaler putih tu..nampak bersih suci murni je..masa sekolah rendah dulu, sekolah cik sha sebelah je dengan hospital..selalu la nampak misi2(nurse) yang comel2 lalu..terus terjatuh hati..hehe..sekarang pun cik sha jadi nurse jugak..tapi tak bertauliah la..part-time nurse..jaga tok cik sha kat spital..haha..tok cik sha tengah berdengkur tido tu..cik sha tak tido2 lagi..sebok nak tulis blog..kui3..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

ape lagi eh??dah ingat2 lupa dah cik sha pun..tapi ni la antara cita-cita cik sha masa kecik2 dulu..macam kelakar pun ada..haha..sekarang cik sha tak jadi pun macam semua cita-cita cik sha tu..kerja cik sha sekarang adalah penganggur terhormat..huhu..sedihnye..bila la ye nak dapat kerja tetap ni ye..asyik wat part time je..cemuih la jugak..mahu gaji totap..banyak hutang PTPTN nak kena bayar ni..uwaaa...


bisik2::
kadang2 apa yang kita cita-cita kan tak kan jadi kenyataan kalau kita tak berusaha untuk merealisasikan nya..betul tak??

cita2 cik sha sekarang ni..5 tahun lagi cik sha dah ada bisnes sendiri dan jadi seorang bisneswoman yang berjaya..insyaAllah.
.amin..


apa pulak cita-cita kawan2 blogger cik sha yang lain??
mesti semua dah jadi orang yang berjaya dalam bidang masing2 kan..
selamat bekerjaya dan bercita-cita semua..hik3..

Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)

14 love notes:

miloicekaw1119 said...

jdla nurse..
hehehe..

(nada promote)

bulat said...

bulat nk jadik pmain gitar tkenal cam slash 2..tp len jadinya..tp xpla..dah jodoh kn..hehe

bobo said...

yang penting pilih untuk jadi orang atau manusia..

luZ a.k.a MLM eXpErtS said...

jd la plis...bru gnaszz kit...hahaha

anummss said...

dlu mase kcik2, lau cikgu tanya nak jadi ape, jawapannyer tetap sama. Nak jadik cikgu. P xjdk pown..huhuhu..

(^_^)

ain fathihah said...

cita2 saya paling takleh blah masa zaman sekolah dulu,

'Penganalisis Politik'

adess

ParkAir said...

dulu kecik2 aku ingt nak jadi cikgu. tapi kerana aku x mesra ngan budak2 so aku x jadi... :)

♥CIK SHA♥ said...

miloicekaw1119::

hoho..minat gak..tapi takot tgk darah..fobia pas eksiden moto..uhuk2..

♥CIK SHA♥ said...

bulat::

woohooo..nak jadi pemain gitar eh??hik3..takpe2..jadi ape pun sekarang tak penting sangat..yang penting enjoy dengan diri kita..hik3..

♥CIK SHA♥ said...

bobo::

eh2??nama macam my hmaster..heee..

memang la kita ni orang atau manusia..ada beza eh orang dengan manusia tu??tak tahu pulak cik sha..nanti tolong explain eh..

♥CIK SHA♥ said...

luz a.k.a MLM experts::

hahaha..dulu masa kecik2 leh la berangan..skang mata dah rabun..tak boleh jadi polis lo..uhuk..

♥CIK SHA♥ said...

anummss::

hehehe..sama la..mesti jawab nak jadi cikgu je..jawapan standard..tapi dah beso tak pulak jadik cikgu kan??hik3..

♥CIK SHA♥ said...

ain fathihah::

penganalisis politik???

wah2..hebat nye cita2..pandang jauh ke depan tu..hehe..

♥CIK SHA♥ said...

parkair::

hahaha..la..ye ke ang minat nak jadi cikgu??hik3..

ang kalau jadik cikgu lkisan boleh kot..ang kan power melukis..hee..



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com