Thursday, 7 January 2010

♥~CINTA BALQIS~♥



Cerita CINTA BALQIS ni mmg dramatik gile...aku x sabo nk tggu ape ending cite nih..dr episod pertama aku ikut x pernah miss...mggu depan dh las week kot...hopefully cite ni bg happy ending tuk hassan dgn mak biah..sian dorg...aku sian gak kat balqis..kerana cinta, idop die jd x nentu..mcm2 mslh die hadapi pas mak die meninggal..kdg2 aku terfikir mgkin sbb die ingkar ckp mak die kot..mak die x restu idop die..tu la idop die jd mcm tu..huhu..andaian aku je 2..tp betul kan kalo kite idop x dpt restu mak mcm2 bnda x elok leh jdik kt kite kan??takotnye aku...huhuhu..mak...restu idop ceq na...wuuu....


aku nak cite serba sket la pasal watak2 yg ade dlm cite ni...watak utama tentu2lah balqis..pastu hassan n ezany/emran...macam dlm gambo yg aku buh kt ats ni...gambo ni aku edit sndri ok..sape2 nk copy bgtau aku dlu...mahal tau..aiseh..kui3...ok...berbalik kepada cite..watak2 sampingan yg turut menjayakan cite CINTA BALQIS ni adalah mak biah,mak wok,tuan baharom,puan chah,marissa,adik irfan,mukhriz,ane rajoo,makcik senah mulut kepoh,mimi,siti,ray dgn don...tu je kot watak sampingan utama...yg len2 tu xyah la amik kire..dorg2 ni je yg byk muncul dlm cite ni..hik3...


cite ni mmg mengisahkan tentang perjalanan hidup dan cinta balqis la kan..dh tajuknye pun CINTA BALQIS...hmm...kisah bermula bila balqis mula2 ter'eksiden' dgn ezany kat ldg kelapa sawit tuh...dr situ cinta mula berputik..aiseh..tp mak balqis(mak wok) x restu...die nk balqis kawen dgn hassan..hassan ni anak mak biah..kawan baik mak wok..hassan pun mmg ade ati dgn si balqis ni..dr kecik2..tp malu nk luahkn...famili si ezany pun x restu cinta dorg ni..puncanya mak chah la..die hasut suami die tuan baharom kta balqis ni pompuan kotor..ayam kampung..jahat nk mampus mak chah ni..tuan baharom yg mule2 x kesah pun jdik benci teros kt balqis..las2 balqis dgn ezany kawen lari...sian mak balqis..sejak dr tu la idop balqis mula x tntu arah sbb mak die x restu die p kawen lari tu...huhu..korang jgn wat mcm ni tau..xbek oo..sian kt mak korg yg bela korg dr kecik..dh beso korg ketepikn die lak sbb cinta..kalo nk bercinta skalipun,mintak restu mak ayah dlu..insyaAllah..mesti idop korg bhagia sbb mak ayah korg mesti doakn yg terbaek utk anak2 dorg...


ok..continue d story...nak dijadikan cite,mak chah ni mmg licik gile ah..dekat ezany ckp len..kat tuan baharom ckp len..die mmg ade rncgn die tsendri nk hncorkn idop ezany dgn tuan baharom ni sbnrnye..ezany 2 ank tiri die je...die kawen dgn tuan baharom tu sbb nk harte...die dh rncg dgn mukhriz pasal nk jatuhkn family tuan baharom ni...mak chah ni sbnrnye dh ade ank2..mukhriz dgn marissa tu sbnrnye ank die..nnt las cite msti terbongkar..pndai betul mak chah ni sembunyikn...die kta dorg tu ank sedara die..mak jenis apakah??ade gak eh...dh le x sedo dri..tua2 pun gatal..siap ade anak ikan lg...si don kpala botak 2...haishh...geli aku kalo tgk dorg ni bermanja..wekkk...sume2 kejadian yg menimpa ezany tu die la yg rncg...bg eksiden smpai hlg ingatan...tukar nma ezany jd emran..then,bg kawen lak dgn ank die si marissa...sian gak si marissa nih..jd mangsa keadaan...baik orgnye..banyak tlg balqis...ape la kesudahan idop si marissa ni nnt..x sabo aku nk thu..


mcm2 jdik kt balqis ni..tp hassan tetap gak setia dgn cinta die kat balqis..ohh..tharu gile..ade lg ke laki yg mcm hassan nih???jth cinta tul dgn watak hassan ni...hik3...sggp die tggu balqis n terima balqis walaupun mcm2 benda buruk dh jd kt balqis..jga anak balqis,irfan mcm ank sndri..baeknye...smpai kena fitnah dgn mak senah yg mulot jahat nk mampus...ade ke patot mak senah p rncg dgn ank sedara die si mimi tu nk jdikn hassan pak sanggup..sbb si mimi tu ngandung anak haram...kuang ajo tul..huh..sib bek la Allah tu maha adil..las2 terbongkar gak perbuatan khianat mak senah tu...padan muke die..yg plg aku suke bile mulut die kena tonyoh cili dgn mak biah ari tu kt kedai..suke gile aku time tuh..hak3....


ok..tgl 3 lg watak smpingan yg aku x cite lg...ane rajoo tu drebar tuk family tuan baharom..rsanye die byk thu kot rhsia kluarga ni..sbb die slalu dgr mak chah dgn tuan baharom smbg2 msa die drive dorg tu..siti lak kawan baek balqis dr kecik..dlu2 siti ni pun ade ati kt hassan..cube takel tp x dpt..sbb cinta hassan kat balqis kuat..balqis je x nmpk..huhu..sian hassan...tp siti ni baik la jgk..die byk tlg balqis...ray ni talam bermuka2 kot..jahat gile..bapak ayam nih...aku x suke watak die..geli siot tgk die suke2 je rogol ank2 ayam die..hish...


episod ari ni,emran/ezany tu dh tringat balik kisah silam die pas die terhantuk pintu n jatuh tgga msa kt umah mak biah...x sabo nk tggu ari senin..nk thu ape lak jdik..rsa2 korg ape ending cite nih?jadi ke balqis kawen dgn hassan?ape jadi kat marissa?terbongkar x rahsia mak chah?ape jadi kat emran/ezany?balqis balik semula ke dgn emran/ezany?sampai ati ke balqis nk lukakan hati marissa yg dh byk tolong die?wahhh...mcm2 persoalan berlegar dlm pale otak aku...kite nantikan saje ending cite ni...


pjg lak aku membebel pasal cite CINTA BALQIS ni ekh..hik3..pasni leh jdi pengkritik drama la..kui3..brangan x abes2 cik sha ni...huhuhu...

Suka baca entri ni? LIKE sikit. Mekaseh! (^_^)

3 LOVE NOTES

Membebel dengan penuh hemah. Terima kasih!






 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com