Monday, 31 May 2010

~lindungilah mereka Ya ALLAH..~

rasanya ramai yang dah tahu tentang peristiwa kapal pasukan2 sukarelawan kemanusiaan dari 50 buah negara yang membawa bekalan makanan, perubatan dan sebagainya ke Gaza,Palestin telah ditawan oleh pihak Israel laknatullah..kalau tak salah aku hampir 700 anggota yang dihantar untuk misi ini tanpa mengira bangsa dan agama atas dasar kemanusiaan..

tapi pihak Israel laknatullah telah bertindak kejam dan melampaui batas kemanusiaan dengan menawan dan telah membunuh beberapa orang pejuang keamanan tanpa belas kasihan..sangat zalim..aku harap mereka yang lain masih lagi terselamat dan tidak menjadi mangsa pembunuhan kejam makhluk yang dilaknati Allah ini sebab ada wakil dari negara kita Malaysia..mudah mudahan Allah melindungi mereka..amin..

dalam al-Quran pun dah termaktub golongan yahudi ini merupakan musuh Islam..sebab itu dari zaman nabi dahulu lagi golongan ini sering mengecam umat Islam..sehingga kini..lihatlah kesengsaraan umat Islam Palestin..walaupun mereka terus berjuang berjihad habis habisan mempertahankan agama, bangsa dan negara mereka..pihak Israel laknatullah tidak pernah serik menyerang membunuh mereka tanpa belas kasihan dan rasa perikemanusiaan..memang sangat zalim dan kejam..khabarnya Israel laknatullah ni semakin berani sehingga melanggar undang2 kemanusiaan kerana mereka didalangi oleh pihak US..hmm..aku pun kurang pasti sebab semua ini politik duniawi..

apa yang mampu aku buat adalah berdoa semoga mereka2 yang ditawan itu selamat..setakat ni yang aku dengar dah 20 orang mati dibunuh dan lebih kurang 60 orang cedera..ya Allah..sedihnye aku dengar..harap2 yang lain2 tidak menjadi mengsa kekejaman Israel laknatullah ini..lindungilah mereka ya Allah..sesungguhnya hanya kepadaMU tempat kami bermohon perlindungan..

tadi aku jelajah dari blog ke blog dan tengok di facebook..ramai yang syorkan baca doa Qunut Nazilah..doa ini dikatakan sunnah Rasulullah SAW yang dibaca ketika kaum muslimin ditimpa musibah yang dasyhat seperti peperangan..info di sini>> definisi Qunut Nazilah..lafaz doa ini adalah seperti di bawah..
*ini lafaz doa Qunut Nazilah*


*ini terjemahan doa di atas*


maaf sebab aku kurang setuju dengan terjemahan doa ini kerana bagi aku perkataan murka itu tidak bersesuaian dengan sifat Allah..bukankah sifat Allah itu hanya yang indah2..jadi aku masukkan juga satu doa yang telah diterjemahkan dalam bahasa Melayu yang aku rasa lebih sopan dan molek dan kita faham maksud isinya..info aku dapatkan di sini>> doa memohon pertolongan Allah..


Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami para mujahidin di Iraq dan di semua tempat.
Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.
Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.
Ya Allah, berilah mereka (cara membuat) makar untuk menghadapi musuh-musuhnya dan janganlah Engkau memberi makar kepada musuh mereka.
Ya Allah, tepatkanlah bidikan mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.
Ya Allah, satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.
Ya Allah, jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.
Ya Allah, tolonglah kaum muslimin yang terzalimi di Iraq dan semua tempat.
Ya Allah, tolonglah mereka (kaum muslimin) dan perbaikilah hubungan mereka.
Ya Allah, binasakanlah Amerika dan sekutunya yang zalim, goncangkanlah dan hancurkan mereka.
Ya Allah, cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.
Ya Allah, janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.
Ya Allah, lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.
Ya Allah, hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka.


itu sahaja yang aku mahu kongsikan dengan kawan2 aku di alam maya ini..semoga dengan berkat doa kita, mereka yang berjuang itu terselamat dari sebarang malapetaka akibat kekejaman Israel laknatullah..Allahu Akbar!!!


bisik2:: walaupun mungkin kita umat Islam kalah di dunia ini..yakinlah di akhirat sana nanti kita tidak pernah kalah..itu janji Allah..tapi janganlah kita 'berpatah arang berkerat rotan' selagi kita mampu berjuang mempertahankan Islam..berjihad la selagi terdaya..jihad itu luas pengertiannya..

Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)

3 love notes:

♥♥syahadah♥♥ said...

sampai bilalah benda ni berakhir..mereka bangsa yang amat2 ego dan bongkak!!

Syafrizal said...

sekaranglah masanya untuk kita boikot produk2 yahudi.. seperti McDonald, KFC dan sebagainya
bertukar kepada produk2 halal lagi baik seperti HPA..
masihkah anda mahu teruskan beri wang anda kepada Zionis?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Allahuakbarr !


tengs syafrizal. satu langkah yg baik. wah tolong jawabkan :P



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com