Tuesday, 16 March 2010

~akhirnya telah sah menjadi seorang isteri..~

owh..ari ahad(14/3) seharian aku tak online..konon malam ingat nak update pasal kenduri kahwin adik angkat aku yang aku g ari tu..hampeh tak buat2..terbungkang tido..haha..letih weh..udah le aku demam..g kenduri jauh kemain..dengan sesat cari jalan tak jumpa..sampai2 tempat kenduri tetibe lak ujan turun lebat gila..sian kat mak aku dengan adik kocik aku tuh..dah la aku usung depa sekali..huhu..mula ingat tak mau p..demam kan..last minit decide pegi la jugak..kang terasa hati lak adik angkat aku tu..dah le aku yang tergedik2 mintak kad kahwin suh die bagi jugak2..


hmm..aku sampai tempat kenduri pun dah lewat..dalam kul 4 macam tu..kuar rumah kul 12.30..then pegi shopping complex cari adiah dulu..kan tadi aku cakap last minute punye decision..so, adiah pun p cari last minit la..hoho..tapi dalam pale otak memang dah set nak bagi buku sebagai adiah..cuma tak tahu buku apa la..time nak pilih buku tu pun dah amik masa..aku ni kalau pilih buku memang lama..antu buku la katakan..hak3..aku bagi dia dua buah buku..pasal perkahwinan punya la..aku kalau bagi adiah memang suka bagi buku..kira macam amal jariah aku la..bagi ilmu kat orang melalui buku yang aku bagi sebab depa akan baca dan dapat ilmu..hee..nak bagi gelas ke cawan ke barang2 lain ke mesti orang pun dah bagi kan..so baik aku bagi benda yang orang jarang nak bagi..ye tak??



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

haa..dah setel cari adiah semua..kami pun gerak la g rumah kenduri..dalam 2.30 macam tu kot kami gerak..aku yang tak pernah g rumah adik angkat aku tu pun main redah je jalan nak p berpandukan peta yang ade dalam kad kahwin..memula ikut jalan dari Bukit Tengah..sesat ntah mana hala tak tau..sesat tu pun dah sejam weh..haha..aku kalau tak pernah pergi jalan tu memang leh sesat..kui3..last2 patah balik p kot BM..terus p ikut highway dari Butterworth sampai la ke simpang keluar Bukit Tambun..keluar dari highway,terus pening nak p cari rumah kenduri kat Simpang Ampat plak..sesat lagi sekali..jalan bersimpang siur..salah masuk jalan..nasib baik tak sesat jauh..patah balik..jalan slow2 baru la jumpa jalan nak p rumah kenduri..masa tu memang aku dah hangin2 sikit..nasib baik dah jumpa jalan..

akhirnya sampai la kat rumah kenduri..tapi ujan lak turun tetibe..lebat gile..kami anak beranak basah lencun..aku p masuk jumpa mak adik angkat aku tu..pastu p jumpa dia kat bilik pengantin sat..kami tak makan pun..mai tunjuk muka ja la..nak makan pun takda selera dengan dok basah lencun..pastu dengan takdak tempat nak duduk..semua pakat dok berteduh kat bawah khemah makan..dengan ujan dok tempias..p jumpa2 sat..tangkap gambar sekeping dua..pastu salam2..aku pun mintak izin nak balik la..tu la cerita aku ahad lalu..p kenduri tapi tak makan..sian kat kami..huhu..nak buat macam mana..takda rezeki la tu..takpa la..dah p tunjuk muka tu pun dah kira alhamdulillah..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

ni aku selit la 2-3 keping gambar yang sempat aku tangkap masa kenduri tu..meh la jamu mata sat..penat angpa dengaq aku dok berleter kat atas tu ha..kui3..harap maap la ye..aku ni memang kuat berleter sikit kalau ada benda yang tak kena..hek3..ampun2..


ni la pengantin nye..ehh??silap2..hehe..ni aku la..dok tengah amik gambar syok sendiri masa dah sampai kat rumah..protes sebab tak dapat makan kenduri..hoho..ngok ngek je..



haa..ni baru la betul pengantin nye..hehe..ni la adik angkat aku tu..kenal 6 tahun yang dulu..masa aku dok kerja kat USM jadi pembantu makmal..pastu aku berhenti kerja sebab nak sambung belajar..adik angkat aku ni muda 2tahun je dari aku..selamat dah jadi bini orang..tapi perangai ngok ngek lagi..tengok la tu aku nak snap gambar, dia leh wat aksi cenggitu..tak senunuh tul dak ni..aishh..



gambar kami berdua..comel tak aku??muahaha..sempat lagi tu cik sha ni..
tolong la..sedar diri tu sikit ye..awak tidak comel..huhu..



pengantin dengan suaminya..aku tak tahu umo suami dia ni brapa..tapi dia memang berumur sikit la dari adik angkat aku ni..nak dekat 30 kot umo laki ni..aku pon tak pasti..tak soal siasat pon..yang aku tahu laki ni orang terengganu..adik angkat aku ni memang suka ngikut aku sikit..die tahu je 'cinta hati' aku orang terengganu, dia pun nak cari orang ganu gak le..hehe..tapi dah jodoh depa gamaknye..maka berkahwinlah depa dua..heee..
aku??belum sampai masa lagi kot..sama2 belum stabil..T_T

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


bisik2::jangan tanya aku bila nak kahwin eh..aku lempang angpa kang!!
haha..cik sha emo..

Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)

5 love notes:

Mr feckry said...

selamat pengantin baru

anummss said...

tahniah tok yang da kawen.....
tok yang belum tuh....ermmm....tak nak tanye pe2...
huhuhu (^_^)

♥CIK SHA♥ said...

mr feckry::

owh..ucapan utk adik angkat ceq ke??nnt ceq sampaikan ye..

ceq belom kawen lg..arap maap..

♥CIK SHA♥ said...

anummss::

hek3..anum takot eh kena lempang??cik sha gurau jek la..kui3..

mekaseh ats ucapan tahniah tu..nnt cik sha smpaikn kat adik angkat cik sha..hehe..

fanadz said...

cinta hati kite pon org ganu..ehehe.



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com