Saturday, 27 February 2010

~misi menyelamat~



bangun pagi2 aku dah kena bertugas jadi penyelamat..haish..disebabkan rasa sayang dan prihatin, aku wat je la dengan rela hati..biarlah aku terpalit dengan bau busuk..aku tak kesah..janji depa selamat..selagi aku tak selamatkan depa selagi tu la aku susah hati..hangin la jugak dengan depa ni..pagi2 dah bagi mulut aku bising membebel2..hadoi..


nak tahu ke apa yang aku kena selamatkan ni??manusia terperangkap dalam kebakaran kah??owh tidak!!depa 2 ekoq ni la yang telah membuatkan aku terpaksa menyeluk tangan aku dan mengorek2 dalam 'lubang' itu..'lubang' apa eh??lubang jamban la weh..mahu aku tak hangin..tangan aku yang comel dan halus mulus ni aku kena masukkan dalam lubang najis tu nak angkat makhluk 2 ekoq ni naik..eeeuuuwwww..nak tak nak aku terpaksa la weh..sayang kan makhluk 2 ekoq ni sangat2 punya pasai..


tu la misi menyelamat aku pagi2 ni weh..menyelamatkan hamster yang terperangkap dalam lubang jamban..ntah macam mana depa boleh terkeluaq dari sangkaq..pastu p masuk lak dalam 'kolam renang' berbau 'harum' tu..haish..pelik btul..dah la tinggi jamban tu..camne la depa ni leh panjat..musykil betul aku..abes satu rumah aku geledah cari depa tadi bila adik aku cakap hamster hilang..tak jumpa2..last2 adik aku p skodeng dalam lubang taek tu ada depa dok berenang2 dalam tu..nasib bek idop lagi..ntah bila masa laki bini ni p masuk dalam tu..grrrr..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

ni gambar depa 2 ekoq pas aku mandikan..dah busuk bau taik p berenang2 dalam lubang tu..angpa ingat tu kolam renang??aish..hangin tul aku tau..padan muka angpa kena tonyoh dengan aku..len kali wat la perangai lagi..dah rupa alien aku tengok angpa..keding semacam takda bulu..haha..



ni pulak pas aku dah lap2 depa bagi kering sikit..pastu aku buh dalam sangkaq depa balik..salin habuk2 kayu yang baru bagi wangi sikit bau sangkaq depa..ni depa dok keringkan badan depa..dok jilat2 bulu depa yang basah tu..aku pedulik hape..dah bau taik kat angpa..aku mandikan la angpa..rasakan..owh..lupa nak habaq..laki bini ni aku dah bagi nama..laki nama ahmad bobo..bini nama nur momo..hak3!!comel tak nama depa??


haa..ni la 2 ekoq makhluk yang bijak pandai sangat p terjun dalam 'kolam renang' tuh..nasib baik hidup lagi..tadi masa dok cari depa tu aku dah hangin2 dah..dengan sakit perot nak terberak..pagi2 bangun memang la rasa nak terberak aku ni..hak3..nasib baik aku tak p melepaskan 'hajat' aku time tu..kalau tak mau mampus dah kot depa 2 ekoq ni..kui3..cik sha pengotoq..dapat kesan je depa dalam tu terus terbantut niat aku nak p berak..terus la aku memulakan misi menyelamat..nasib baik paham bahasa gak depa 2 ekoq ni..aku suh depa panjat masuk dalam senduk yang aku jolok dalam lubang tu depa panjat sekoq2..bijak tapi terlebih bijak sangat..tu la yang boleh p berenang dalam tu gamaknye..depa ni buas kalau angpa suma nak tau..buas tak kena tempat..huh!!


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


meh layan gambaq laki bini ni sebelum kejadian depa terperangkap dalam lubang jamban tu..aku nak perkenalkan depa 2 ekoq ni kat angpa semua..




gambaq ni depa 2 ekoq baru pandai nak main menatang alah yang dok pusing2 tuh..ala..roda mainan depa la..tengok la tu..punya la peraq sampai berebut2 nak main..memang nak tergelak tengok aksi depa..ang tendang aku, aku tendang ang balik..berebut punya pasai..hak3!!ada aku rakam aksi depa dok berebut main ni..tapi malas la nak buh..sat g angpa terdengar suara aku yang 'merdu' dok terkekek2 gelak..hik3..


ni masa depa 2 ekoq dok 'bergurau senda' laki bini..hak3..bini dia ni agresif sikit..suka p 'serang' laki dia dulu..sat g laki dia balas, dok keras ketung 'asyik' punya pasai..hok3..aku slalu terskodeng depa ni 'bergurau senda'..ampun2..ngeh3..


yang ni pulak masa aku dok kemas sangkaq lama depa..nak pindahkan depa masuk sangkaq baru yang besaq sket..merajuk laki bini ni..ang tidoq penjuru tu..aku tidoq kat penjuru ni..kui3..comel gilo..bulat ja depa tidoq..


last sekali..ni la rumah baru depa..besaq..tu nampak dak ahmad bobo dok peraq sekoq2 dia..abes satu sangkaq dia explore..bini dia dok tidoq dalam rumah kuning tuh..ahmad bobo ni buas yang amat sangat..suka wat aksi stunt bergayut sebelah tangan kat jaring2 sangkaq tu..dah rupa gimnas dah aku tengok kalau dia wat perangai dia tuh..hoho..


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

itu saje la kisah menatang2 kesayangan aku ni..ahmad bobo dan nur momo..hik3..nanti aku cerita pasai kucing2 yang pernah hadir dalam hidup aku pulak..uik??pencinta binatang betul cik sha ni..hoho..pas ni leh bukak zoo la..huk??


bisik2::kalau tak sebab depa ni aku pun tak bangun lagi kot tadi..dan takde la entri pasai depa..muahaha..jom mandi..nak p spital lak ni jaga tok aku..huuu..



Suka baca entri ni? LIKE sikit. Mekaseh! (^_^)

10 LOVE NOTES

  1. waahhh
    nakal betul yer 2 ekoq nie
    hahahahha,cumil betullaaa
    geramnyerrrr
    camner laa boleh buas2 smpai masuk lubang jmban,,menarik sgt ker lubang jmban tue
    wakakakakaka

    kummentlaa new entri sy
    hee~
    (^_____^)

    ReplyDelete
  2. comelnye hamster2 tu..
    nama pun comel..
    dieorg masuk dlm lubg tnds tu sebb nk berdua2an la tu..bajek xtau..
    hahhahaha

    ReplyDelete
  3. nur solehan::
    cute kan??hehehe..sbb tu la sanggup p selamatkan depa 2 ekoq ni dlm lubang jamban..sayang tau..

    ReplyDelete
  4. syahira ariff::
    tu la..nakal yang teramat sangat..comel tapi buas..geram tul dgn depa ni tau..hik3..

    depa ingat lubang jamban tu kolam renang kot..hahaha..

    bawa diri la tu konon2..merajuk sebab x tengok depa lately..bz jaga my granny kat spital..huhu..

    ReplyDelete
  5. miloicekaw1119::
    haha..nak berkhalwat la konon2 nye eh??kot ye pun nak berdua-duaan..jangan le p masuk lubang jamban..dah masuk x reti kuar pulak..apo la..hok3..

    ReplyDelete
  6. comel..hamster..! ade nama lagi..kitorang panggil si jantan si betina jer..

    ReplyDelete
  7. mizzura::
    hehe..hamster comel kan??tu la yg geram tuh..saja je bagi nama..tapi depa tau pulak nama depa..hik3..

    ReplyDelete
  8. giler tabah..ahahaha..kagum rasenye..ahaha

    ReplyDelete
  9. darkbatman::
    hahaha..takde makna nye nak kagum2..wuuu..sebab depa 2 ekoq ni la aku terpaksa seluk tangan dalam lobang keramat itu..huh!

    ReplyDelete

Membebel dengan penuh hemah. Terima kasih!






 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com