5 Restoran Pizza Yang Mempunyai Khidmat Penghantaran

Assalamualaikum. Hai!


Tiba-tiba teringin nak makan pizza? Eh apa ada hal, Foodpanda ada di depan mata. Dengan servis pesanan atas talian begini ternyata ianya sangat-sangat senang dan amat memudahkan urusan. Lagi-lagi kalau dalam keadaan risau dengan kemunculan covid19 yang masih belum ada penghujungnya ini. 





Tak perlulah beria untuk keluar dari rumah semata-mata kerana ingin beli makanan tertentu yang diidamkan. Servis pizza delivery secara terus dari restoran ke rumah oleh Foodpanda ada, jadi mengapa kita perlu mengambil risiko.


1. myPizzaLab


Credit image https://discoverkl.com/



Sekiranya anda pernah berkunjung ke myBurgerLab, cubalah untuk berkunjung ke restoran myPizzaLab pula. Mereka terkenal dengan Boba Pizza yang sangat unik dan lain daripada yang lain. Jika anda tidak begitu gemar dengan nenas yang terdapat pada pizza, cubalah Huat The Duck mereka di mana ia dipenuhi dengan Jeruk Mandarin yang dibakar. 


Malangnya myPizzaLab hanya mempunyai khidmat “takeaway” buat masa sekarang. Kedai mereka tutup pada jam 8 malam, jadi anda harus membuat pesanan dengan lebih awal supaya anda tidak terlepas peluang untuk menikmati pizza mereka yang unik dan sedap. 



2. Pizza Mansion

Credits image http://kyspeaks.com/


Kedai Pizza Mansion mempunyai gabungan pizza yang unik, dengan ruangan dalaman yang sederhana yang memberikan suasana santai. Menu yang terdapat di Pizza Mansion terdiri daripada pelbagai pilihan pizza yang sederhana dan unik, tetapi anda tidak perlu risau kerana rasa untuk kesemua pizza mereka dibuat dengan sangat baik dan teliti. 


Restoran ini turut mengadakan promosi di mana anda boleh mendapatkan kombo dua pizza dengan hanya RM55 sahaja. Antara yang patut anda cuba adalah Roti Bawang Putih sebelum menikmati pizza mereka yang enak seperti Big Brunch atau Pineapple Express.

 

3. WOP Pizzeria

Credit images https://my.asiatatler.com/



WOP Pizzeria bertempat di dalam Pusat Beli-belah Hartamas, tempat pizza istimewa lain yang diasaskan oleh peminat pizza tempatan di mana anda boleh menikmati pizza Neapolitan yang lebih sedap. 


Dengan pengalaman pemiliknya yang bertahun-tahun dalam membuat pai, anda dapat menikmati rasa Itali yang sangat meriah dan juga kerak masam yang diuli dengan tangan dengan rasa yang agak kenyal. Menu yang ditawarkan oleh mereka agak ringkas, antara yang paling diminati ramai adalah Marinara, Smoked Beef and Rocket, atau Margherita.


4. La Risatas

Credits image https://www.tripadvisor.com.my/



La Risata ditubuhkan pada tahun 1996 dan pastinya tidak asing lagi bagi penduduk tempatan, terutamanya dalam hidangan yang berasaskan Itali. “La Risata” secara harfiahnya diterjemahkan kepada “ketawa” dalam bahasa Itali, dan satu-satunya perkara yang akan membuatkan anda ketawa di sini adalah perut anda yang kenyang.


Restoran ini menyajikan masakan Itali yang asli dan enak, dimulai dengan pizza yang dibakar dalam oven kayu sehingga pasta dengan harga yang berpatutan. 


Menu pizza yang ditawarkan di La Risata terbahagi kepada dua, iaitu “rosso” dan juga “bianco” yang pada dasarnya bermaksud dihiasi dengan sos berasaskan tomato atau sos yang tidak berasaskan tomato. Dengan pilihan yang lebih kurang 18 jenis pizza yang berkualiti, anda boleh menikmati pizza sepuas-puasnya.



5. Table9 Cafe

Credits image http://kyspeaks.com/



Timur bertemu Barat , itulah dia konsep yang ada pada Table9 Cafe, sebuah restoran gabungan di Bangsar yang menggabungkan masakan Itali dan juga Korea. Outletnya sangat menawan dengan ruang dalaman yang sederhana tetapi mesra di mana anda dan orang yang tersayang boleh duduk dengan selesa sewaktu menikmati hidangan.  Hidangan utama ala barat dari Itali dengan pencuci mulut Korea yang manis sangat mengagumkan. 


Sekiranya anda menggemari makanan Itali dan Korea, maka tidak ada tempat yang lebih baik daripada kafe ini bagi menikmati gabungan masakan kontemporari ini. Kafe ini dimiliki oleh sekumpulan rakan-rakan yang dua daripada mereka adalah orang Korea. Jadi anda dapat yakin bahawa rasa Timur yang asli menanti anda di kafe ini. 


Anda jauh dari lokasi restoran-restoran di atas? Jangan risau, boleh layari website Foodpanda dan lihat sendiri dimanakah lokasi restoran pizza terdekat mengikut lokasi kediaman masing-masing. 


Bisik-bisik :: Terliur pulak tengok gambar pizza ni semua dalam tengah berpantang ni. Hihi. 

Catat Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan