Sunday, 2 May 2010

~yakinlah rezeki itu ada dengan izin Allah..~

eh??dah masuk bulan 5 dah eh..cepat betoi masa berlalu..rasa macam ari ni baru pejam mata, celik2 dah ari lain pulak..uhuhuhu..sungguh tak sedar masa berlalu dengan begitu pantas..lagi sebulan dah nak masuk setengah tahun untuk tahun 2010 ni..ape pencapaian aku setakat ni??awal tahun dulu aku takde la tanam ape2 azam pun..cuma ada la beberapa impian yang aku simpan dalam hati..kalau tercapai mungkin itulah rezeki yang telah Allah tetapkan untuk aku setelah aku gigih berusaha..alhamdulillah..syukur aku panjatkan..


setelah hampir setahun aku jadi penanam anggur dan penternak lemak badan yang berkarisma kat rumah..akhirnya aku berjaya mendapat kerja bulan 4 yang lalu..berkat usaha dan tawakal serta restu dari mak dan Allah SWT..yee..aku memang sentiasa percaya bahawa Allah telah tetapkan rezeki buat aku..samada cepat atau lambat saja aku nak menerimanya..mungkin sebelum ni aku tak dapat kerja walaupun dah berlambak tempat aku mintak adalah sebab itu bukan rezeki yang Allah tetapkan untuk aku..dan aku masih belum temui perantara yang akan menyampai rezeki Allah itu pada aku..lagi satu mungkin kerana Allah nak aku berbakti pada arwah nenek aku sebelum Allah memanggil dia buat selama-lamanya..


aku yakin kerjaya yang aku miliki sekarang adalah berkat aku berbakti kepada arwah nenek satu masa dulu..alhamdulillah..sekarang aku sudah bergelar seorang wanita yang bekerjaya..walaupun baru menapak tapi aku akan berusaha buktikan yang aku adalah seorang pekerja yang cemerlang..insyaAllah..semua kerja ada cabaran nya yang tersendiri..begitu juga dengan kerja aku sekarang..menjadi pegawai bukanlah platform untuk aku menjadi bongkak dan sombong diri..malah aku kena sentiasa memuhasabah diri dan merendah diri supaya aku tidak terus alpa dan lalai..satu cabaran yang cukup besar buat diri aku..


semoga Allah sentiasa bersama aku..melindungi diri aku dan terus membimbing aku dalam aku menjalani liku2 hidup yang semakin penuh cabaran dan dugaan ini..siapa aku sekarang melambangkan siapa aku 5 tahun yang akan datang..apa yang aku usahakan hari ini akan terbukti hasilnya 5 tahun nanti..insyaAllah..itu limit yang aku setkan dalam minda..semoga aku berjaya mencapai segala impian aku..aminnn..




bisik2:: masih belum terlambat kot aku nak ucap 'SELAMAT HARI PEKERJA' buat semua yang bekerja..untuk yang masih belajar juga..belajar itu merupakan satu pekerjaan tau..semoga kita terus berusaha memantapkan potensi yang ada dalam diri kita..jangan malas2 dan banyak alasan ok!(^_^)


Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

13 orang bagi nasihat:

miss hav0c said...

wah gudluck bebeh..aku jgkla tak bekerja lagi huk3

HonEyBuNNy said...

amin....semoga semua nya berjaya...;-) aa`h..kejap ja kn da bln 5...;-)

embun d tengah malam said...

dugaan i pasal keje ni agak teruk

tapi is ok..i senyum saja..

i percaya rezeki allah bagi..juz usaha aper yg ptt..

selamat ari pekerja untuk kamu

gooseberries said...

wah bagus dpt kerja cpt. rezeki kan.. so gud luck yep dgn new job.. hee :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

rajin2 keje h0wkeyhhh ?

♥CIK SHA♥ said...

miss havoc::

thanx dear..owh..bersabarlah..ade nnt rezeki tu..jgn putus asa k..

♥CIK SHA♥ said...

honeybunny::

amin..mudah2an..tu la kan??jap betul masa berlalu..

♥CIK SHA♥ said...

embun::

takpe la apiz..berusaha lagi..jgn putus asa..rezeki tu ade..cume mungkin lambat sikit nak smpai kat apiz..sabar ok..

♥CIK SHA♥ said...

gooseberries::

uii..takde la cepat mana pun..setahun jugak ternak lemak..dah gumuk tak hengat ni..kui3..

anyway thanx dear..(^_^)

♥CIK SHA♥ said...

miss lolly::

bek bosh!!hehehe..

ParkAir said...

keje rajin2, jangan curi tulang aaa.. (aku pun kadang2 curi tulang -_-|)

bEEdLE d' bARd said...

sy suka cara pemikiran awak.. =)

Anonymous said...

Melalui cerita cik sha ni membuatkan saya tersedar seketika...kerana saya juga merupakan graduan penanam anggur..pada masa yg sama saya menjaga nenek sya yg sedang uzur...dalam masa yg sama seringkali fikiran bercelaru sebab tidak mendapat kerja....tp skg saya tersedar dari lamunan dan merasa sayu dihati kerana selama ini sya lupa bahawa dugaan yg saya alami skg harus disulami dgn sabar dan doa...bukan mengikut kata hati dan emosi.....



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com