4 langkah mudah untuk kulit wajah yang sihat dengan Cosmoderm Perfect Balanced

Assalamualaikum. Hai!


Ramai dari kita tahu yang penjagaan kulit wajah ni memang penting. Ye la. Untuk membina keyakinan diri juga sebenarnya. Semua orang idamkan kulit muka yang sihat dan bebas dari sebarang cela dan anasir yang tak sepatutnya kan. Termasuklah CikSha ni ha. 


Tapi kan, CikSha ni sejenis yang tak berapa nak suka menyusahkan diri sendiri dengan tempek memacam kat muka ni. Serius weh! It's so not me. Spesis perempuan pelik kan? Hahaha.


CikSha pernah je terbaca, ada yang kata untuk rutin penjagaan kulit wajah yang sempurna kena buat 10 langkah setiap hari tanpa gagal. Wehhhh. Gila! Memang la diriku tak rela nak renyah-renyah macam tu oii. Mungkin sesuai untuk yang kaki melawa macam selalu pakai mekap la kot untuk rutin 10 langkah tu.


Bagi CikSha yang jenis sempoi ni, cukup la dengan rutin basic je. Cuci muka, sapu toner, tenyeh pelembab dan pakai sunblock. Dah sempurna dah la tu bagi CikSha untuk rutin penjagaan wajah setiap hari. Seminggu sekali buat la exfoliate tu bagi terhapus kulit mati dan pakai mask untuk kesegaran kulit. Cukup! Itu pun kalau rajin la. Hihi. Tapi yang rutin 10 langkah tu adoiii, azab betul rasanya nak dibuat.






4 Langkah Mudah Untuk Kulit Wajah Yang Sihat dengan Cosmoderm Perfect Balanced

Formulasi dan bahan-bahan terbaik di dalam Cosmoderm Perfect Balanced


Guess what? Baru-baru ni, Cosmoderm keluarkan produk terkini yang memang sesuai sangat untuk orang macam CikSha. Cosmoderm Perfect Balanced yang diformulasikan dengan 2 bahan utama yang terbaik untuk kulit iaitu calamine dan prebiotik. 


Macam yang kita tahu, calamine memang bagus untuk kulit. Tambah-tambah kulit yang sensitif dan ada alergi. Calamine memang membantu sangat tau. Boleh membantu kulit yang alami iritasi, kemerahan dan kegatalan. Selain tu, calamine dapat bertindak sebagai pelindung kulit dan membantu masalah kulit sunburn.


Prebiotik pula dapat membantu seimbangkan mikrobioma kulit. Dengan fungsi ni dapat mengelakkan kulit menjadi kemerahan dan memberikan keselesaan pada kulit. Prebiotik juga membantu mencerahkan kulit tau.


Yang lagi terbaik produk Cosmoderm Perfect Balanced ni sebab ianya bebas Paraben, pewangi dan juga pewarna tiruan. Ciri ni la yang paling kita nak sekali dalam set penjagaan wajah. Sebab tu produk ni sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit sensitif. 


Sumpah memang best gila produk ni tau! Dah hampir 2 minggu CikSha konsisten guna. Kulit muka CikSha bertambah elok. Sebelum ni takde la masalah apa sangat pun. Cuma kulit CikSha ni jenis sensitif. Jadi kena berhati-hati kalau nak guna set penjagaan wajah. Kulit CikSha memang serasi sangat dengan produk Cosmoderm. And i love it so much!




4 produk di dalam set penjagaan wajah Cosmoderm Perfect Balanced


Kalau korang nak tau, dalam rangkaian set penjagaan wajah Cosmoderm Perfect Balanced ni hanya ada 4 produk terbaik untuk kulit. Dengan 4 produk ni dah cukup lengkap basic penjagaan kulit bagi orang macam CikSha. That's why i love it. Meh kita berkenalan dengan 4 produk yang dimaksudkan.

#1: Foaming Cleanser 


Selain bahan utama iaitu calamine dan prebiotik, pencuci wajah ni juga mengandungi ekstrak buah dan aloevera yang memang sangat elok untuk kulit. Pencuci wajah ni juga bebas SLS/SLES tau.

Pencuci wajah Cosmoderm dapat membersihkan kulit secara mendalam dan menyahkan kotoran serta celaan dengan sangat bagus. Dapat membantu mengurangkan masalah minyak yang berlebihan pada kulit  muka juga tau.

Best! CikSha suka sangat pencuci ni. Lepas pakai tu rasa lembut ja kulit muka. Seronok nak usap-usap muka sendiri. Hihi.

Harga pasaran : RM19.90


#2 : Toning Lotion


Nama je lotion, tapi tesktur dia bukan krim tau. Sama je macam toner biasa yang berbentuk cecair tu. Sebelum pakai kena goncang-goncang dulu bagi cecair dan calamine yang terdapat dalam toner ni sebati gitu. 

Lepas tu tak perlu pakai kapas muka bila nak guna toner ni. Yang ni best. Memang style CikSha pakai toner. Tuang sikit atas tapak tangan, lepas tu sapu kat seluruh muka sambil tepuk-tepuk manja. Rasa nyaman je.

Toning Lotion Cosmoderm Perfect Balanced ni berfungsi untuk merawat dan melegakan masalah kulit yang alami alergi dan kemerahan. Dapat meransang kulit untuk penyerapan yang lebih baik dan memberikan kelembapan yang optimum kepada kulit.

Syok pakai toner ni. Rasa nyaman je kulit lepas pakai.

Harga pasaran : RM45.90


#3: Soothing WOW Cream


Krim pelembap yang berfungsi meningkatkan kelembapan kulit 3 kali ganda. Dengan fungsi tu dapat membantu kulit mengekalkan kelembapan dan mengurangkan cela.

Kandungan calamine di dalam Soothing WOW Cream juga lebih tinggi dari 3 produk yang lain kerana dirumus khas untuk memberikan kelegaan dan menenangkan kulit sambil memperbaiki sistem ketahanan kulit.

CikSha suka sangat pakai krim pelembap ni. Kulit rasa lembap dari dulu. Perasan juga cela-cela yang duk bertempek kat muka ni makin lagi banyak yang berkurang. Itu yang suka sangat tu.

Boleh pakai waktu siang dan malam. Sapu je kat seluruh muka dan juga leher. 

Harga pasaran : RM65.00


#4: Sun Milk SPF25PA++


Fungsi Sun Milk ni macam sunscreen. Dengan SPF25PA++, ia mampu melindungi kulit muka kita dari sinaran UVA dan UVB. Boleh sapu pada wajah lepas selesai semua rutin penjagaan kulit pada siang hari. Kalau pakai set Cosmoderm Perfect Balanced ni, kiranya Sun Milk ni yang ke-4 la kita apply pada kulit muka.

Selain tu, Sun Milk ni dapat membantu melegakan sunburn dan mengatasi kulit kering juga.

Sepanjang CikSha duk apply Sun Milk ni kat muka, takda rasa melekit-lekit pun. Kiranya dia menyerap dengan baik kat kulit. Itu yang CikSha suka dengan Sun Milk ni. 

Harga Pasaran : RM60.00



Review Pengalaman Sendiri : Jatuh Cinta Dengan Cosmoderm Perfect Balanced!


Yeahhh! CikSha memang dah in love dengan semua produk Cosmoderm yang didatangkan dalam packaging putih pink ni. Sebab sangat serasi dengan kulit sensitif CikSha. Susah tau orang kulit sensitif ni nak cari produk yang betul-betul sesuai dengan kulit. Tapi Cosmoderm Perfect Balanced ni memang tak mengecewakan.


Korang yang ada jenis kulit macam CikSha, sangat disyorkan pakai Cosmoderm Perfect Balanced ni. Confirm tak menyesal. Macam yang CikSha kongsikan pengalaman sendiri pakai setiap produk ni kat atas tu. Memang puas hati sangat!


Lagipun produk Cosmoderm ni memang dirumus khas mengikut masalah kulit kita. Dermatologically Tested tau. Sebelum ni pun CikSha pakai produk Cosmoderm yang packaging warna hijau tu. Sekarang dah beralih arah dengan si pinky ni pulak la. Cinta beralih arah gitu. Hihi.


Dapatkan Cosmoderm Perfect Balanced sekarang


So, buat korang yang berminat nak dapatkan set penjagaan kulit wajah Cosmoderm Perfect Balanced ni, jangan lepaskan peluang tau! Boleh buat pembelian secara online di laman web Cosmoderm dan juga kedai shopee Cosmoderm. Maklum la musim PKP ni kan tak boleh keluar rumah. Kita shopping online je senang.


Untuk maklumat lanjut tentang produk ni kalau tak puas hati dengan perkongsian CikSha, boleh terjah laman sosial Comoderm seperti di bawah ok!




Bisik-bisik :: Kalau dah suka dengan satu-satu jenama produk ni, memang CikSha ikat simpul mati gitu. Jadi pengguna setia produk tu je. Sebab dah yakin dengan keberkesanan produk. 





4 Ulasan

Membebel dengan penuh hemah. Komen awak adalah atas tanggungjawab sendiri. No hate speech okay. Terima kasih!

  1. Samalah kita cinta beralih arah juga ni. Syok pakai set pinky ni paling love sangat Wow cream dengan sun milk tu kan

    BalasPadam
  2. Cosmoderm ni famous betul lately. Pink packaging comel.

    BalasPadam
  3. Comel packaging pink pink.

    BalasPadam
  4. Suka betul tengok packaging baru serba pink ni. Senang sekali guna one set kan.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan