Saturday, 3 April 2010

~sifat manusia memang suka merungut eh??..~

panas sangat merungut, dah hujan pun merungut..tu la manusia kan??tak pernah nak rasa bersyukur seadanya..mesti ada je benda yang nak dirungutkan..aku tak kata la kat semua..tapi kebanyakan memang macam tu kan??aku pun kadang2 tak dapat lari dari sifat macam tu..tipu la kalau angpa kata angpa tak pernah merungut..nampak sangat2 menipu oke..sebab ape aku kata macam tu??memang realiti..kerja banyak merungut..bosan merungut..makan tak sedap merungut..lapar merungut..sakit perut nak membuang pun merungut..esaimen melambak merungut..pendek kata semua benda ade je yang kita nak rungutkan..betul tak??


kenape tetiba aku cakap pasal merungut ni??sebab ari ni kat tempat aku ni..ujan je dari pagi tadi..bawak sampai ke malam..jadi tetiba aku tercakap macam ni tadi.."laaa..ujan lagi..asyik ujan je ni..camne nak kuar.." hehe..sebenarnye terlepas cakap..sebab aku nak keluar p kedai pun tak boleh..aku ade moto je..kalau ada kereta aku takde la sampai terkeluar ayat tu..tu kire macam merungut la kan??ki3..


mak aku cakap..sekarang ni musim orang cina dok sembahyang kat jirat (kubur)..sebab tu la dok hujan..huik??aku merasa sedikit pelik bila mak cakap macam tu..ape kaitan depa sembahyang tu dengan hujan..bila tanya mak..mak aku kata memang macam tu..bila time depa sembahyang konfom hujan..ye ek??aku pon tak tahu betul ke dak..mungkin kebetulan je kot..biasa la..orang tua2..ada2 je andaian depa kan..

Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

3 orang bagi nasihat:

FarhanaDr said...

Betul tu.. Selalu jek kita termerungut tanpa kita sedar.. Huhu..

Mr Rulez said...

itular manusia..tak pernah nk bsyukur ngn aper yg ader..ader jer tak kena..;)

soffya cik bulan said...

dh namanya manusia wak.....itulah kita, kan



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com