Saturday, 27 March 2010

~A.B.D.U.L..apa tu???~

*gambaq ihsan abang google*


A.B.D.U.L = Angkatan Buaya Darat Udara Laut..wakaka..mak aku la ni..lawak gila..ntah macam mana la dia boleh reka benda alah ni..kata dia time dia muda2 dulu lagi ayat ni dah fofular..tadi la aku dok belek2 FB kazen aku..dia tempek berlonggok2 gambaq dia dok berkepit dengan tunang dia..depa baru bertunang..kenal sebulan terus tunang..lepas raya mungkin kenduri la kot..jadi depa p tangkap gambaq pre-wedding..tempek dalam FB banyak2..aku usha je la..sebab gambo depa shoot semua cantek2..aku kan suke photography..pastu mak aku sebok tengok sama..


tengah dok belek2 tu mak aku tanya la laki tu kerja apa..kami tak kenal dengan budak laki ni..kazen aku tunang pun tak panggil kami p..depa wat famili depa je..so, kami tak tahu ape2 la..dapat tahu perkembangan pun melalui FB..gile canggih..wakaka..dah mak aku tanya aku habaq la yang laki tu mat terap..mat terap tu maksud die askar tau..terap tu singkatan dari meniarap..ni perbualan aku dengan mak tadi..


"hmm..laki tu kerja apa??"


"mat terap.."


"ooo..mak ingatkan polis..rupanya askar..habaq la tadi 3 abdul.."


"3 abdul??pa dia tu mak??kan kakak dok habaq dia ni mat terap dulu..mak ni.."


"A.B.D.U.L..A Angkatan..B Buaya..D Darat..U Udara..L Laut.."


"huk??apa tu mak??"


"laa..ang ni..tentera kan memang buaya..baik yang kat darat..kat udara..kat laut..semua buaya.."


"wakaka...mandai ja mak ni.."


tu la antara dialog aku dengan mak..memang tak bleh blah la mak aku ni..boleh pulak dia cakap macam tu..hik3..tapi betul ke weh golongan2 tu jenis 'buaya'??segelintir je kot kan..lagipun famili aku pun ade yang keje dalam bidang ni..arwah atok..arwah abah..abang ipor..tak boleh la nak samakan depa semua tu 'buaya' kalau segelintir je yang macam tu..sian yang bukan jenis 'buaya' tu..sebab nila setitik rosak susu sebelanga..hehe..




bisik2::baru2 ni Hari Polis ek??selamat menyambut hari polis la buat semua polis2..semoga jujur berkhidmat untuk negara..hapuskan jenayah!!hik3..


Suka baca entri ni? Mekaseh! (^_^)

10 love notes:

embun d tengah malam said...

hahhaha..lawak jer

♥CIK SHA♥ said...

tu la kan embun..ki3..mak sha memang macam tu kalo dah mai gila2 dia..heee..

Azizul Luqman said...

beret maroon poyo² komando..
hahaha...
padahal para je...

iidyLL iceneSS said...

huhuhu
majoritinya sbegitu..
honestly hdp sy dkelilingi olh golongan ABDUL nie..

tp cm cik ckp...xsemua yg cm2..yg baik,mmg baik...

yg ngarut mmg ngarut sgt..(byk giler)..

|| nemo mimosh || said...

mat terap? mat tiarap la.haha~
ingat lagi mase dulu2 selalu pegi uma kawan kat kem terendak.ramai gile taw mat tiarap.huhu~

♥CIK SHA♥ said...

azizul luqman::
ki3..biar le depa tu nak poyo konon komando..

♥CIK SHA♥ said...

iidyLL iceneSS::

haa..tu la..yang betul baik tu memang ade..tapi yang mngarutnye paling banyak..kan2??

♥CIK SHA♥ said...

nemo mimosh::

orang utara sebut tiarap tu terap..

tiarap=terap
tertiarap=terterap
meniarap=menerap

sama la tu..hehe..

adnil linda said...

opstt....
maknenye...mychenta pn kategori ABDUL jugak la erk????hahahha....

p/s : cikLinda pnjam nk export taw yg nie msuk my belog...

♥CIK SHA♥ said...

wokeh cik linda..buleh saje..(^_^)



 
Copyright @ Shahada Fauzi Official Blog | Since 2009 | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By Blogger.com